NVIDIA, Computex 2025 Duyuruları

25.05.2025 - Pazar 06:30

NVIDIA, Computex’te oyun ve teknoloji sevenleri heyecanlandıracak duyurularını paylaştı. Buna göre, Çoklu Kare Oluşturma (Multi Frame Generation) özellikli DLSS 4 artık 125’ten fazla oyun ve uygulamada kullanıma sunuldu ve yakında 10 yeni oyun daha desteklenecek. Ayrıca, DOOM: The Dark Ages oyununa Haziran ayında yol izleme (path tracing) ve DLSS Işın Oluşturma özellikleri gelecek. Portal with RTX  için yeni bir güncelleme ise şu anda kullanıma açıldı. Son olarak, NVIDIA, ModDB ile birlikte 50.000 dolarlık bir RTX Remix Mod Yarışması düzenliyor.

125'ten fazla DLSS 4 Çoklu Kare Oluşturma destekli oyun ve uygulama 

Ocak ayının sonunda GeForce RTX 50 Serisi ekran kartları ve Çoklu Kare Oluşturma özellikli DLSS 4, 75 oyun ve uygulamada desteklenmeye başlanmıştı. Mart ayında NVIDIA 100 oyun ve uygulamayı aştı. Şimdi ise bu yeni teknoloji  DLSS 3'ten iki yıl daha hızlı bir şekilde bu kilometre taşına ulaşarak 125'in üzerinde destek sunuyor. DLSS 4, NVIDIA tarihindeki en hızlı benimsenen NVIDIA oyun teknolojisi olarak ön plana çıkıyor. 

Çoklu Kare Oluşturma özellikli DLSS 4, geleneksel olarak işlenen her kare için üç adede kadar ek kare üretiyor ve DLSS teknolojilerinin tamamıyla birlikte çalışarak kare hızlarını geleneksel kaba kuvvetle işlemeye göre 8 kata kadar artırıyor. GeForce RTX 50 Serisi ekran kartları ve dizüstü bilgisayarlardaki bu büyük performans artışı, en yüksek çözünürlüklerde görselleri en üst düzeye çıkarmanızı ve inanılmaz kare hızlarında oynamanızı sağlıyor.

İşte DLSS 4 ile piyasaya sürülecek olan yeni duyurulmuş oyun ve uygulamaların bir listesi:

Crimson Desert
F1® 25
FBC: Firebreak
Dune: Awakening
inZOI
LIGHT OF MOTIRAM
MindsEye
RoadCraft
Splitgate 2
WUCHANG: Fallen Feathers
Chaos Enscape & Autodesk VRED

DOOM: The Dark Ages Yol İzleme ve DLSS Işın Oluşturma İyileştirmesiyle Haziran'da Piyasaya Sürülüyor

 Geçtiğimiz hafta DOOM: The Dark Ages, NVIDIA'nın id Software ile yaptığı teknik ortaklık sayesinde GeForce RTX oyuncularına kusursuz bir PC deneyimi sunarak piyasaya sürüldü. Oyun, GeForce RTX Işın İzleme Çekirdekleri, Çoklu Kare Oluşturma özellikli DLSS 4 ve NVIDIA Reflex ile hızlandırılmış yerel idTech8 ışın izleme teknolojileriyle piyasaya sürüldü.

  Haziran ayında yayınlanacak bir güncellemeyle PC'ye özel yol izleme özelliği sunulacak. Yol izleme, ışın izlemeli aydınlatmanın kalitesini bir üst seviyeye taşıyarak yüzeylere ek ayrıntılar ve oyun öğeleri yansıtıyor. NVIDIA Spatial Hash Radiance Cache (SHaRC) teknolojisi, yol izlemeli ışığı performanslı bir şekilde hesaplamak için kullanılırken NVIDIA Shader Execution Reordering, GeForce RTX GPU'larda performansı daha da hızlandırıyor. Yol izlemenin en iyi şekilde görünmesini sağlamak için GeForce RTX GPU'larda geleneksel görüntü bozucuların yerini DLSS Işın Oluşturma alıyor. Yapay zeka tabanlı bu teknik, daha fazla ayrıntı ve daha fazla kararlılıkla daha yüksek kaliteli görüntüler üreterek genel görüntü kalitesini iyileştiriyor.

RTX DLSS 4 ile Portal, Çoklu Kare Oluşturma ve RTX Neural Radiance Önbellek Yükseltmesi ile Şimdi Çıktı

Portal with RTX, NVIDIA RTX Remix’in potansiyelinin deneyimlenebileceği harika bir örneği olarak karşımıza çıkıyor. Bu, Valve'ın zamansız klasiklerinden birinin yeniden yorumlanması ve ışığın gerçek dünya özelliklerini doğru bir şekilde modellemek için ışın izleme kullanıyor. Aydınlatma, gölgeler, yansımalar, kırılma ve bunların arasındaki her şey, tamamen ışın izlemeli dünyanın ve yükseltilmiş varlıkların etkileşimleri sonucudur ve bu da seviyelere ve efektlere muhteşem detay ve dinamizm ekliyor.

Steam'de şimdi mevcut olan yeni bir güncellemeyle NVIDIA, Portal with RTX'in nöral render motorunu geliştirerek daha iyi performans ve görüntü kalitesi sunuyor. Ayrıca, oyun artık Multi Frame Generation ile birlikte yerel DLSS 4 entegrasyonuna sahip. DLSS Frame Generation, en son AI modeline yükseltilirken, DLSS Işın Oluşturma da yeni transformer AI modeline güncellendi. Portal with RTX güncellemesi ayrıca, AI kullanarak doğru dolaylı aydınlatmayı tahmin eden dünyanın ilk nöral shader'ı olan RTX Neural Radiance